Komputeromaniak.net - Forum Komputerowo-Webmasterskie: Tworzenie gry od środka (czyli jak to wygląda) - Komputeromaniak.net - Forum Komputerowo-Webmasterskie

Skocz do zawartości




Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Tworzenie gry od środka (czyli jak to wygląda)

#1
Badek  


  • Tytuł Stały użytkownik
  • Grupa Przyjaciele forum
  • Postów 1436
  • Rejestracja 24 październik 2008
  • Płeć:Mężczyzna
Ostatnio zaciekawił mnie temat tworzenia gier. Jestem ciekawy, jak one powstają, od czego należy zacząć itp. itd. Zna się ktoś tutaj na tym? ;) Na pewno nauczyć się języka programowania, ale pod kątem ogólnym czy może pod kątem tworzenia gry? Grafika, modelowanie 3D, o fabule itp. to już nie wspomnę... Zapraszam do rozmowy!

0

#2
batwing  


  • Tytuł Mastah
  • Grupa Przyjaciele forum
  • Postów 1573
  • Rejestracja 18 lipiec 2008
  • JID:batwing@jabberpl.org
  • GG:11168579
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • OS:Ubuntu + KDE 4.2 / XP pro
Wszystko zależy jaką grę tworzysz - jeśli logiczna (go, szachy, warcaby, jakaś karciana), to sprawa frontendu schodzi na boczny tor - może być nawet tekstowy :) Jeśli chodzi Ci o coś w czym poruszasz (czy to postacią, czy postaciami), to warto skorzystać z gotowych rozwiązań i wziąć jakiś gotowy silnik: Q3, Cube czy jaki tam jeszcze znasz i oskryptować (czasem rezultat może okazać się zupełnie inny od "oryginału" - na przykład na silniku Quake 3 powstało UFO:AI, czyli gra strategiczna oparta jest na FPS!). Co do modelowania "map" (lokacji, plansz, etc...) to zwykle dostępne są gotowe rozwiązania ułatwiające pracę, ale warto się wcześniej zaopatrzyć w zestaw gotowych tekstur - jak znam życie to znajdziesz w sieci sporo darmowych repozytoriów, ale sam nie szukałem :)


Może ktoś bardziej obeznany wyjaśni dokładniej szczegóły :P
Jak wymyślę coś fajnego, to tu wstawię, a tymczasem TF2.
0

#3
czif  


  • Tytuł Nowicjusz
  • Grupa Użytkownicy
  • Postów 9
  • Rejestracja 26 sierpień 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • OS:Windows 7 64bit
Crytek udostępnił swój silnik Cryengine 3 do niekomercyjnego wykorzystania. skrzyknij kolegów pobierz SDK i zróbcie polskiego crysisa

Jeśli chcesz sam zrobić silnik co sprawia jeszcze wiekszą dumę, pobierz visual C++ + dirext X SDK i będziesz miał gotowe środowisko programistyczne. Microsoft przygotował samouczki jak programować pod directX w sieci tez znajdziesz dużo rozwiązań.

Możesz także programować pod OpenGL, troche łatwiejszy od DirectX.

W sieci jest parę portali skupiających amatorów tworzących gry, sa konkursy dema oraz tutoriale jak napisać grę.
instalki oprogramowanie programy
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych